Wednesday 13 March 2013

Review Filem : Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit

Panjang ceritanya, penuh tragis. Ceritanya tue macam gini pada tahun 69, dalam tahun 69 tue lepas tahun 68. Jadi belum sampai tahun 70, jadi dalam tahun 69 tue, 69 la, lepas tahun 68, jadi sebelum tahun 70, jadi 70 tue pulak belum jadi 71...bla..bla..

Sebagai pengikut setia filem Zombie Kampung Pisang & Hantu Kak Limah Balik Rumah kompem-kompem la x nyabor nak nengok Hantu Kak Limah 2:Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit pulak kan..aku expect memang sama lawak guling-guling macam citer yang lepas-lepas. Tapi...entah yer..aku rasa yang kali nie macam ada yang kureng sket laa..tapi nie pendapat aku la, orang lain aku x tau. 

Aku macam lambat sket nak gelak, apatah lagi nak gelak guling-guling sambil tekan-tekan perut macam citer Hantu Kak Limah Balik Rumah dulu. 


Watak Kak Limah pun cam xtra jer kali nie. Agaknyer sebab dah buat botox nie dia malas nak interprem sangat kot...takut kena ngorat gamaknyer!!

Dulu antu...sekarang dah transpom jadik agen pelancongan.
 
Scene paling aku suka dulu kini dan selamanya, tiap dorang lepak kat Warung Pak Jabit. Suka dengar dorang dok perli memerli, sindir-menyindir macam-macam benda, politik, hiburan, isu semasa semua tue.

Sila spot SINI ADA Wai Fai @_@

 
Akhir kata, aku nak bagi markah 6/10 bintang jer untuk citer nie. Sekian.

**gambar curik dari pesbuk Husin Mon & Jin Pakai Toncit



No comments:

Post a Comment