Tuesday 19 March 2013

Khasiat Susu Omega Plus One

Kalau minum milo, anda akan jadik sihat dan kuat. Tapi kalau minum susu, tulang dan gigi anda akan jadik sihat dan kuat. So, aku pun combine minum milo dgn susu. Boleh gitu??

Bila umur dah melangkah kepada model BMW 3 series nie, pengambilan susu dalam diet seharian sangat penting ye kawan-kawan. Tulang-temulang kita akan mula lemah bila usia dah melangkau perbatasan 30-an.

Penyakit-penyakit fofular rakyat Malaysia seperti jantung, strok dan kencing manis pun dah mula mengintai-ngintai kita, tunggu line clear jer nak hinggap. Hishhh...minta jauhla.

Sebagai langkah awal, apa kata kita minum susu. Ala, kan dah biasa minum susu, dari baby lagi kot. Apa ade hal??

Susu pilihan aku ialah : NESTLE OMEGA PLUS ONE


KHASIAT SUSU OMEGA PLUS ONE
Pengambilan 1 gelas setiap hari selama 30 hari dapat membantu mengurangkan tahap kolestrol "jahat" dalam darah sebanyak 7%.

Susu omega plus nie sedap sket kalau nak bandingkan dengan yang lain-lain tue. Rasa pun lemak dan pekat sket. Harga pun boleh tahan. Untuk pek sachet RM12.90 tapi ader 7 sachet jer. Nak jimat beli je terus pek 1kg RM33.90, x pun pek 600gm RM25.90.
 
KOLESTROL JAHAT
Dalam badan kita ada kolestrol baik dan ada kolestrol jahat. Kolestrol jahat nie kalau dalam bahasa perubatan dipanggil Kolestrol Tidak Baik atau Low Density Lipoprotein (LDL) / Bad Cholesterol. Xpun dalam dalam bahasa mudah faham ialah kolestrol yang berlebihan. Apa yang bahaya ialah kolestrol yang berlebihan akan terkumpul dalam saluran darah iaitu kat dinding arteri, yang disebut plak.



Mendapan kolestrol nie akan halang pengaliran darah sebab saluran darah dah jadik sempit, lagi parah boleh jadik tersumbat. 

Kalau saluran darah ke arah jantung yang sempit, maka akan terjadilah serangan jantung, kalau saluran darah ke arah otak pulak yang sempit, akan jadik strok.



Nampak x selama ini kita hanya ambil mudah dan buat x peduli jer pun soal pemakanan kita sehari-hari, tanpa fikir baik dan buruk.

So,mulai hari ini, sila kawal pemakanan anda, Kementerian Kesihatan Malaysia cakap "Anda Adalah Apa Yang Anda Makan".

Minum susu nie hanya cebisan cuma. Apa yang paling penting ialah DIET PEMAKANAN YANG SEIMBANG macam dalam gambar nie.





**gambar diambil dari Incik Google



1 comment:

  1. Baru ambil susu omega plus 2 hari.. bila berak tahi kaler kuning cair + busuk.. cari sbb baru tau klu tahi kuning cair ni byk kolestrol dan minyak.. bagus susu ni utk pencernaah dan nyahtinja

    ReplyDelete